Wednesday, December 24, 2008

seketika namun kekal abdi

Sekejap saja aku jumpa dia..dan buat sekejap aku hampir meletup dada..mengarut betul. Yaa, sapa tak suka bila jumpa seorang yang cantik, dan agak sempurna bagi kaca mata diri sendiri, namun, bicara dengan hati bukan senang diri....

Hai
"Asslamualaikum."
Waalaikummusalam
"mcmna PD"
seronok sangat
"tak balik ker?"
xsempat nak balik, dari PD kursus d Melaka, pastu g PD
"tak pergi KPO? kursus pemantapan Organisasi ?"
tak la..penat
"oh ok....."
Press, tak balik ker?
"tak kowt"
oh, ok, org balik esok, sambut Krismas
"Krismas?hurm....ok???"
k, jumpa lai

siapa tak mahu bercinta, dan berkasih sayang, namun aku percaya pada istilah kufu. Aku berpegang pada pepatah "pipit sama pipit, enggang sama enggang". Itulah antara hantu pada fikiran aku. Aku pada luaran, diberi penekanan self konfiden, namun bila bicara bab hati, aku lebur diri, cair bak lilin jingga yang dimakan api biru nyalaan andalusis...biarkan dulu Suri, nanti bila jumpa dia lagi, baru kau bicara hati, dan mcm biasa, sekejap saja kan?
2 tanak nasi selepas itu, aku akan jadikan berbagai urusan Ilahi dan duniawi sebagai pegangan diri, dan pada masa itu, cinta dalam hati, berkurung nun, di hujung penjuru hati. Dia akan senyap hingga berjumpa lagi...kitaran Asura hati ini akan berkitar, sehingga....

1 comment:

Anonymous said...

Bukan main payah nak komen ek?
Urm...nak tanya cik Suri, sapa y bertuah tue?
kenapa tukar seravee?apa maknanya?
apapun, chayok...teruskan berusaha ek?
kalu xdapat takder jodoh la

y.b
SuzianiCheIntan