Monday, July 7, 2008

Ayat - Ayat Cinta

ayat-ayat Cinta...
bagai sutradara institusi instuisi seni
yang berjalan di khabar gembira di dalam 3 jiwa hamba
suci, Karekternya bagai mimpi, lagi cerita bak sukar di hakiki..
namun tujuan mencari cinta abadi yang suci,
di dalam dunia yang lara.



ketika aku menulis blog ini, aku sedang cuba untuk membahagi antara akal emosi dan otak logik diri ini. Hmmm, Hamka kecil telah tiba, setakat ini. sekarang aku berada di tajuk 13, mukasurat 189, bertajuk "sepucuk surat cinta". Novel ini diberikan oleh Mina untuk aku, namun, agak janggal bagi seorang macam aku membaca novel cinta. Paling tidak, novel ini membantu aku menghilangkan kemarahan ku pada sesiapa saja. Rezeki aku, aku dikelilingi oleh sesetengah orang yang agak hipokrit! setakat ini, bagi aku, cinta yang cuba digambarkan di dalam ceritera ini adalah ceritera orang yang suci ilmiah dan jiwa bercinta. Bagaimana mereka mencintai bukan kerana suara atau rupa, bukan jua kerana harta dan asmara. Aku seikhlas munkin menjadi sekelumit sifat dari mereka. jangan lupa sekelumit, jangan lupa mungkin. entah ya atau tidak. Ceritera cinta mereka, terlalu baik.

1 comment:

Siti Syawal said...

macam best je Ayat-ayat Cinta
rasa nak pinjam pulak
skrng ni aku tengah baca
Mereka Yg Tertewas 2
novel ni dah lama dan kau pun tau agaknya
aku baru terjumpa kat rak buku kakak satu ayah lain mak aku
hihi...
dan novel ni membawa aku ke satu keadaan di mana Islam terpelihara dengan baik sekali
masih ada segelintir umat yg sedar islam dah terancam dan cuba kembalikan kegemilangannya
tapi aku tak habis baca lagi..
hihi