Saturday, November 8, 2008

Tindakan Protes pembangkang?


Pada saat keikhlasan hati menjadi kuasa kecil
"aku mahukan semua padaku"
katamu itu aku tolak ketepi
ideamu aku injak ke sampah
"aku mahu segalanya padaku"
aku tentukan kompensasimu
aku tentukan ideamu
segalanya aku tentukan

prototaip untuk hari esok hilang
pelan biru keamanan esok terbakar
kata sikecil tak didengari,
komitmen aku, dia tagih

aku dikekelilingi manusia bukan aku
ya, komposisi aku Native yang naif...

Kau lukakan aku,
aku balas dua kali!
kau sakiti hati aku,
aku seksa kau sampai mati!
kau dengki aku,
kau akan merana!
kau sialkan aku,
aku sumpah nama kau!


jangan salahkan aku jika aku keluar pentas
semasa galak korang bergelegak
senang keikhlsaan hati korang
menjadi kuasa kecil!
Aku pandang rendah pada korang!

No comments: