Wednesday, November 19, 2008

Konflik Visi Kelajuan



Di hari yang kelam,
tika aku mula berlari,
harapnya aku menjadi angin diatas jalan bukit,
sinar hujan basahi kot aku...
ah, cepat lah berlari,

cepatlah sampai,
supaya aku dekat dengan Suci,
Memakai Mafela putih,
Masa terbang bersama permulaan Ramalan,
membuat kau kelihatan seperti yang aku suka,
rambut urai basah,
digigit bibir basah,
hipotesis hati tentang Suci,
Tak salah untuk bercinta Sedikit,
sentiasa bersama aku,
(sentiasa bersama Suci),

Hak kita untuk masa bersama,
harapnya ada satu lagi gelak,
yang asyik melakar di awangan,
Cahaya suria mengoyak langit,
lalu tersenyum,
aku tersenyum,
(harap bibir merekah)....
ah, harus cepat lari.....

( Cerita ini berlaku beberapa hari yang lepas..definasi ritma mengarut yang aku tulis ini, berkisar bila aku lambat dan suasana yang lembap dek hujan,apa kesudahannya, baik aku saja yang tahu)

No comments: