Saturday, March 29, 2008

Cinta Di Dalam Jiwa

aku sekarang makin sedih dengan
diri aku sendiri.
semakin hari


semakin hiba,
semakin sedih
sedih jadi hiba,
tapi aku tetap fokus,
bagai chakra datang tapi lempis,
fikirkan balik semua titik positif,
aku datang ambil apa yang tempis,

pelajaran pula,
pelajaran pula macam alat tulis
berjasa pada semua macam
alat pensil tekan tubi,
otak kanan tekan tubi,
otak kiri fikirkan deltoid,
kawan minum protein
member suntik steroid
dua kawan suka fikir bak android!




aku balik rumah kakak aku kejap. Kelakar tau, macamna orang y aku anggap macam Makhluk Ghaib, kini, jadi antara orang yang aku paling sayang. Biarpun kami bukan sedarah sedaging....Dia ajar aku bahawa hidup, tidak akan senang. Jangan harapkan kawan. Selagi kaki aku tidak patah, aku akan terus berjalan. patah sayap bertongkatkan paruh...


haha,
dan dia skang da racuni aku dgn lagu
faveret dia.
sedikit old skool...

Sedikit pnyedap telinga....
terimalah lagu kesukaan dia
dan aku suka lagu Endang S Taurina nie...


Premelodic_-_Suratan_Atau_Kebetulan.mp3\
Ramli_Sarip_-_Doa_Buat_Kekasih.mp3
L._RAMLEE_-_Dara_Pujaan.mp3 - Hosted on SaveFile.com
Broery_Marantika_-_Aku_Jatuh_Cinta.mp3 - Hosted on SaveFile.com
ENDANG_S.TAURINA_-07-_Bintang_Dilangit_Jangan_Dihitung.mp3 - Hosted on SaveFile.com
Dido_-_Thank_You.mp3
semusim_new.mp3

7 comments:

Siti Syawal said...

salam suri..
kenapa kau sedih lagi??
kenapa kau bersedih dgn diri kau sendiri??
kau masih teringatkan dia ye??=)
suri..
kau kan lelaki..
kau mesti kuat..
aku pun macam kau..
kadangkala aku sedeh dgn diri aku
sampai tak terbendung air mata aku..
aku menangis sepuas-puasnya..
lepas nangis, aku tak sedeh lagi..
jadi..cuba kau buat macam aku buat..
menangis..sepuas-puasnya..tapi pastikan xde org nampak..
nanti kau malu jgn salahkan aku.
macam lirik lagu dari dewa
Menangislah, bila harus menangis
Karena kita semua, manusia
Manusia bisa terluka, manusia pasti menangis
Dan manusiapun bisa mengambil Hikmah,

jadi..lepas kau menangis..
jgn lupa ambil ais dan tekap mata kau..supaya xnampak lebam..hehe
paling penting, ambil hikmah dari tangisan kau..
jadi lebih kuat suri..
kerana kau lelaki..

untungnya kau jumpa makhluk ghaib tu..
dia macam faham sangat dgn selok-belok kehidupan,
bila la aku nak jumpa org yg macam tu..yg dapat membimbingku ke jalan yg benar...

nama ku ryurisora
bukan ryosora..
kalau susah..taip sora cukup..
aku pun suka blog kau
aku suka setiap bait-bait perkataan di dalam blog sickest lover..
mengagumkan..
mungkin aku kurang terdedah dgn bahan-bahan sastera..
bahan kimia banyaklah..
jadi membaca blog kau umpama membaca naskah sastera lah..
kau kan pelapis A.Samad Said..
hehe..

banyak nak komen sebenarnya..
tapi laungan azan sudah kedengaran dari pusat islam tempat pengajianku..
jadi terpaksalah aku berhenti membebel di blog kau suri..
nak g menunaikan tanggungjawab sebagai seorang islam...

akhir kata..menangislah..sepuas-puasnya..
dan jadi lebih kuat..
kerana kau lelaki..
mesti kuat..

dari kipas susah matimu..
ryurisora..

Siti Syawal said...

hei...suri!!!!
terima kasih untuk lagu dido n marcel!!!
cayunk suri...:*

kau ni aktif di kolej ye
kalau aku xboleh
sedangkan urus hal kecil untuk pesta kolej pun aku kelam kabut
kita berbeza rupanya...huhu
aku xsuka jadi pemimpin
banyak org benci
pengalaman banyak mengajar aku
aku dibenci dan membenci..
mungkin nanti kau fikir aku pengecut, lemah, xde wawasan
tapi aku selesa begini
low profile...
tapi aku respect pemimpin
asal dia pemimpin yg adil
aku respect..macam kau kot
~wawawa~
tengok, aku dah tiru gaya kau gelak
memang kipas susah mati betul ni
~wawawa~

final bila?
xpe..at least kau lebih baik dari kawan kau tu..
sian dia ye..
tingkatkan usaha suri
u can do it!!!
sebagai seorang student macam kau,
aku pun pening ngan pelajaran aku,
minggu-minggu terakhir ni minggu terbusy kita,
kau cubalah maximumkan pelajaran,
minimum kan aktiviti kau,
ai..aku pun pening...

oh ye..
apa kabar teddy?
aku tak sangka dia boleh makan
dia boleh cakap tak?
rindu pulak teddy aku kat rumah tu...
teddy tu tanda persahabatan aku dengan kawan-kawan waktu dulu,
sekarang, kami semua bawa haluan masing-masing,
mula xsenang antara satu sama lain,
hakikatnya aku sayang mereka..
cuma memori dulu mengikat kami sampai kini,
apa la kami ni...

lagi sekali terima kasih suri!!!!
bertambahlah koleksi lagu asyik putar aku!
~wawawa~ aku ryurisora

fatin sulaiman said...

hai suri...thanx so much sbb sudi lawat blog aku yg x sberapa...aku andai ko mcm aku jer..sdikit kecewa dengan sesorg...betul kan aku kalau aku salah..berbeza daro sora ngan ko, aku lebih terdedah dengan karya falsafah, n dats y la aku nyer penulisan x seberapa kalau nak di bandaingkan ngan korg... cuma...blog tu akan jadik wadah utk aku meluahkan apa yg aku rasa pada masa tu..kaitan dengan idop aku, kawan2 aku, org yg aku sgt sayg,family, dan politik... ko slalu ker on9..?? kalau slalu, add la ym aku... ryie_dude... tu pown kalau ko x keberatan... ko pown sora,,,andai ko baca ape yg aku anta kat suri nieh

fatin sulaiman said...

thanx suri 4 those spiritual word.. tp kan,walau mcm ne aku bwat,walau mcm ne aku benci,meluat,menyampah,tanak tgk muke dia, dia stil org yg sgt la aku sayg...sbb aku dah memg letak dia je dlm ati ni n no one else... 2 masalah aku... dia tau hakikat yg aku dah letak dia as aku nyer kekasih gelap, n aku tau gak, dia tadak prasaan pown...ati dia sgt la kering... Aku bleh berlagak mcm tadak pa pe depan dia, tp kita xbleh lari dr hakikat kan..?? jauh mana sgt kita boleh lari....

fatin sulaiman said...

suri...
dia slalu depan aku...slalu dengan aku..keja dengan aku,kelas dengan aku..yg membezakan kami,lain kolej..mlm2 memg jadik kewajipan kami 4 org akan kluar dinner samer2..kami dah slalu bersama smpai kalau sehari xjumpa,akan rasa pelik...dengan 2lagi kawan aku, aku xkesah sbb diorg dah mcm abg n adik ak..tp dia...lain..lain sgt2...aku x brani tgk mata dia,n aku jarg sembg dengan dia... kalau ko nak tau,kalau g makan,kitorg akan kongsi,tambah2 time kewangan sgt teruk...kitorg dah sgt rapat...

bukan aku la kalau nak carik alasan nak jauhkan diri dengan dia sbb aku anggap diri aku profesional..aku xkan cmpur aduk soal ati aku dengan friendship kitorg...kau lelaki..ati ko laen..ati aku ppuan lain...aku ckup mudah tersentuh,ckup mudah terasa,sgt mudah memaafkan...aku x kesah aper jadik kat aku...

hanya tuhan,dd n ko tmapt aku bercerita..tmpat aku rasa selamat utk cakap sumer nieh...nak jer aku bg tau dia kalau aku jeles,kalau aku xsuka ape yg dia buat, tp aku sedar kedudukan aku..sbb tu aku prefer menyendiri dengan teman2 bloggers aku...

aku harap ko faham...ati aku sgt kuat kata aku sayg dia n xde yg lain..insyaAllah..tp kalau kuasa Nya,aku xbleh nak halg...setiap pg aku bangun n cuba utk lupa dia n idup dengan epi...n alhamdulillah aku berjaya epikan diri mcm yg ko kata tp nak lupa kan dia, aku rasa mungkin lambat...tp ari tu akn smpai..memg akan smpai... thanx so much suri....gambateme

fatin sulaiman said...

lupe satu benda...aku ader upload satu video yg aku amik dalam kelas..camera maniac la katekan...cube ko tgk dlm blogg aku n teka which one is me...

happy guessing...!!~~~
gambateme

Siti Syawal said...

~wawawa~
aku suka prison break
cerita tu menginsafkan aku
org jahat xsemestinya terus jahat
org baik xsemestinya terus baik

aku suka michael
walaupun dia ada mental disorder
over genius kau kata,
tapi dia gunakan ke jalan yg lurus.....
lurus la sangat...~wawawa~
dia sayang abang dia
sampai sanggup gadai nyawa
kalau kau, macam mana?
kalau aku,
aku xde abang..
huhuhu....
selamat aku..
kehkehkeh....

ai..yayaya..ai
aku ryurisora