Sunday, March 23, 2008

Hujan............


Biarkan Hujan Basahi Bumi,
Basahi semua yang telah Mati,
Biarkan berkembang jangan bersemi,
Semua Bunga-Bunga negeri ku ini,


Semalam, hari yang betul-betul best
hujan turun, dengan begitu indah sekali, basah sume baju aku!
hahahahha!
tak kisah la....
hujan yang turun memberi perassan indah pada aku.
Bila hujan turun aku akan termenung di tingkap,
mendongak ke langit lalu aku akan merewang jauh di dalam
khayalan aku.......
dan hujan yang turun tambah sempurna bila ada Nescafe Gold
dan juga sedikit roti bakar,
urghhhhh!!!!!
sempurna

Namun, sayang betul.
ada sesetengah manusia yang tak menghargai hujan.
mereka mengeluh " ah, hujan lagi!nak keluar pon payah"
serta bermacam cela terhadap nikmat Tuhan yang satu ni.
Manusia sebegini tak layak terhadap setitis pun nikmat hujan.
Dasar si manusia sampah!
Tidak pernah menghargai apa yang ada!

maafkan aku......
aku manusia biasa,
tapi aku tetap mahu lari
lari dari dasar manusia hipokrit
yang cuba menelan masyarakat sekarang....

ada sedikit hadiah untuk kamu,
sedikit penyedap halwa telinga.....
Monoloque_-_perempuan_kalis_peluru.mp3
Monoloque_-_chintA.mp3 -
SPINABIFIDA-Remember_Me.wma - Hosted on SaveFile.com
Duta_-_Milik_Ku.mp3 - Hosted on SaveFile.com
Hujan_-_aku_scandal.mp3 - Hosted on SaveFile.com

2 comments:

Siti Syawal said...

hmm..sekarang memang tengah musim hujan. kadang-kadang aku rase menyusahkan sebab menyukarkan proses aku nak pergi kelas. tapi segera aku menginsafi diri aku kerana hujan adalah satu rahmat dari Allah yang Maha Agung. dan ape yg kau katekan menambahkan keinsafan aku di atas segala keluhan yg aku lepaskan.

kalau xde hujan, tandus la bumi ini,
kalau xde hujan, lumpuh la segala aktiviti,
kalau xde hujan, mati kering la kita,
kalau xde hujan, mati la segala makhluk di muka bumi ni.
terima kasih suri kerana menyedarkan aku.

terima kasih atas komen kau di blog aku.
harap terus berkawan,
memberi sokongan dan dorongan untuk menyuarakan pendapat kita di blog masing-masing..

p/s: ayat kau memang kelas, jeles aku. hehe=)aku ryurisora

Siti Syawal said...

hujan..
time kau melepak di cafe,
walau kau tak suka, kau masih berdebar bila terserempak dengannya,
buktinya, kau cakap alamak..(hehe)

untuk meneutralkan antara rasa xsuka, masih teringatkan dia dan cuba untuk melupakan dia..
tegur lah dia..
seperti seorang kawan menegur kawan lamanya..
menegur seperti biasa..
walau sekadar hai..
walaupun kekok pada mulanya,
aku rasa, itu cara terbaik untuk kau melupakannya..
perpisahan memang memedihkan.
moral of the story
siapa suruh kau wujudkan perpisahan???

hujan..
hm...cerita pasal hujan. boleh aku tanya sesuatu?
kau ada lagu aku skandal dari hujan?
kalau ade, upload pleaseeee...

ai
aku ryurisora.