Monday, November 16, 2009

RE :Jikalau ada Kereta api yang menjelajahi masa dan Dimensi....



Semalam aku mendapat berita, yang rakan aku, Farhana bt Ismail telah selamat menikah, dan sekarang hanya menunggu bersanding sahaja.... aku tumpang gembira... ( walaupun xder sebarang surat atau jemputan untuk aku^^)

namun, bukankah si Farhana dengan "Dia" yang mana "Dia" bukan suaminya sekarang? Atau ini salah satu not-so-Happy-Ever-After story antara Farhana dgn "Dia"?

Hurm, pendek kata, kita takder tiket Den-Liner, keretapi yang menjelajah masa dan ruang. Disebabkan tiada,
maka kita bazirkan kredit Hp semata untuk gadis yang akan bukan milik kita,
maka kita karang ayat2 cinta semata menunjukkan "aku romantik"
maka kita belanja dia makan, untuk gadis yang sah2 jadi milik orang
maka kita beli hadiah sebagai tanda kita mengingati "special occasion"
maka kita tidur pun tersenyum mengenangkan bahgianya kita.....

Fakta :
  1. sekurang2nya sebanyak 2000 msj minimum akan dihantar oleh seorang lelaki kepada gadis yang dia suka
  2. RM 200 minimum akan dihabiskan untuk hadiah
  3. dan sebanyak 5 hari akan digunakan untuk bercakap dan merewang pale otak dia pada gadis tu
dan pada penamat cerita, si gadis menikah dengan orang lain yang dia kenal selama 2 bulan...DANG!!!!!!!!!
yang penting, bukan pandai bercinta namun PANDAI - PANDAILAH BERCINTA ya!!!^^

4 comments:

Siti Syawal said...

Okey, sebagai seorang prmpuan, aku balas begini:

maka kita bazirkan kredit Hp semata untuk JEJAKA yang akan bukan milik kita,
maka kita karang ayat2 cinta semata menunjukkan "aku romantik"
maka kita KADANG2 belanja dia makan, untuk JEJAKA yang sah2 jadi milik orang
maka kita beli hadiah sebagai tanda kita mengingati "special occasion"
maka kita tidur pun tersenyum mengenangkan bahgianya kita.....

Fakta :

1. sekurang2nya SETIAP JAM SI GADIS TERINGAT SI JEJAKA YG BELUM TENTU MILIK DIA
2. minimum 1 MSG DI PAGI HARI UNTUK SI JEJAKA
3. dan sebanyak 5 hari akan digunakan untuk SI GADIS bercakap dan BERSENGKANG MATA MELAYAN SI JEJAKA BERBUAL W/PUN DIA BELUM TENTU MILIK DIA

dan pada penamat cerita, si JEJAKA menikah dengan orang lain yang dia kenal selama 2 bulan...DANG!!!!!!!!!
yang penting, bukan pandai bercinta namun PANDAI - PANDAILAH BERCINTA ya!!!^^

DAN BANYAK-BANYAKKAN BERDOA AGAR DIA MEMANG MILIK KITA. YA!!!^^

Siti Syawal said...

urm ntahla, tp xstuju sangat la suri ckp perempuan mcm tu. sebab sebagai seorang prmpuan, sy rase sy pun berusaha untuk menjaga sesuatu perhubungan tu.

huhuhu...

kite xde tiket Den Liner,
sebab keretapi tu takde.hihi

Siti Syawal said...

(^^)V peaceeee....

ex offc said...

uwahhh....sakit wehhh.....kalu aku tau aku akan kawen ngan tipah pada esok ari....mana mungkin aku akan bercinta ngan si bedah pada ari ini....?

kalu aku x benciTA.....maner aku tau siapa pasangan idup ku...?