Monday, June 22, 2009

RE : Penyesalan


semasa aku 18, bukan di dalam kelas,
tapi berkerja keras, bukan kerja yang keras,
hati yang kena keras, hati kena bebal,
sebab aku bukan kebal,
di dalam blok
dan di kejiranan ini,
aku sendiri, hidup mati keluarga tak peduli,
Aku hanya ditemani dengan satu,
Glock& Smith 0.51.

Aku berada dalam kejiranan,
Mengedar dadah matlamat aku, konon keluar dari kemiskinan,
tapi hakikat bergelumung dengan syaitan, arak, ganja dan perempuan!
tanpa Sedari aku belakangkan Ilahi....

Apa yang cukup hanya sekali,
perniagaan bawah meja tak menjadi,
tanpa aku sedari, 1 das hinggap di dahi,
3 lagi singgah di dada kiri
1 saat aku terpaku,
selepas jatuh aku terpangu

Ingat kembali semua memori hidup
mula terbalik dari sudip,
terbalik semua dosa yang salah,
tiada siapa ajar betul salah,
dan aku sesat langkah

"dan aku berikan kau Keamanan"
Keamanan dari Allah?Tuhan?
Yang maha Esa,
Aku mengaku Tiada Tuhan Melainkan Allah & Nabi Muhammad
Pesuruh Allah,
Alhamdulillah,
Suara kecil berbisik
aku bebas......

No comments: