Thursday, October 23, 2008

Harapan

sekarang ni , bukan pada masa ini, semua orang berharap. Berbagai bentuk harapan yang diajukan kedalam kitaran asura hidupan, yang mana manusia langsung tak pernah mengerti ianya, Ya, Harapan itu ilah satu lagi bentuk Ketamakan
Apa kesan Ketamakan, kita sendiri boleh jawab....
" aku harap dapat dia. Aku harap dapat CG tinggi, aku harap, aku harap"
sekadar menyebut beberapa contoh....
Berharap, harapan....

N. Murrue dalam bukunya "Heir" pernah mengulas tajuk ini. Harapan, baginya , sekadar menyebut, bahawa Harapan,ialah risiko menyeberangi jurang yang teramat dalam, yang mana jika kau jatuh kedalamnya, maka, tiada jaminan kau mampu naik atas balik..

Aku mengingatkan diriku dan mereka yang aku sayang, bahawa, jangan terlalu berharap dan optimistik tentang benda kebelangan ini. Pada sapa yang teras, memang mesej ini ditujukan pada kau, dan kau! Maaf, aku keberatan mahu menegur depan, dan ini ialah caraku.Berusahalah....Itu yang kita perlukan sekarang

2 comments:

aaaaaaaaaaaaa said...

hmm.. kt mana retreat poh? aku segan ar. tp klu org ajak aku pi jer.. mcm kem ni la... kdg2 bosan gak bla dh xjd mtm ni.. huhu..

aaaaaaaaaaaaa said...

bila pi lgkawi? dgn sape? klu timing ok.. blh je nk pi.. huhu..tp fulus nye nk kna ada gak ar.. kui kui...