Thursday, October 29, 2009

RE : Kesempurnaan

bila kita bercerita tentang kesempurnan,
ada apa dengan sempurna?
Siapa yang sempurna?
mungkin ramai akan menjawab.
kesempurnaan datang dari diri,
maka, ramai juga yang mengiyakan akan kesempurnaan yang tersayang.
ramai akan berkata,
"pasangan akan sempurna parasnya, bagi aku",
pasangan aku sempurna tingkah laku,
atau,
pasangan aku sempurna dari dalam dan dari luar"

Namun, harus aku ingatkan diriku dan pasangan aku yang lain,
bahawa kesempurnaan diri seseorang itu ada harganya,
sempurna dia datang dari diri,
dan sempurna dia datang dari persekitaran sendiri,

contoh terbaik,
Che Suziana Intan Aspa Zakaria,
pemegang biasiswa Dutch Lady,
Abangnya, Cik Ibrahim Aspa Zakaria,
Tukang masak di Palace, dan menunggu masa mengantikan ketua Chef,
Ayah mereka, mungkin satu satunya orang yang memiliki Volvo 122s tahun 1986
dan Ibu mereka, Fesyen designer untuk artis.
abang sulung mereka, sedang belajar Computer Graphic Model di Jepun.
Nah,
inilah maksud kesempurnaan.

Di dalam kekalutan bercinta, ada orang berani berkata
"aku cuba yang terbaik,
menawan kesempurnaan dia"

mengikut anda? apa perasaan anda?
selamatkah menawan ini?

No comments: