Tuesday, September 22, 2009

RE : Jom kita Buaikan Pendulum,

Allah SWT ciptakan kejadian yang indah,
Langit dan Bumi,
Siang dan Malam,
Pena dengan Kertas,
Jiwa dan Raga,
Adam dan Hawa,
Heterozygot dengan Hemozygot,
Akal dan Nafsu
serta
Pendulum yang paling menarik iaitu,
Kegembiraan dan Kesedihan,

Aku bukan nak menafikan Nas aku,
namun aku cuba tidak menjadi seperti Nas Aku,
Aku berambut panjang menafikan Nas aku
Aku Berseluar Londeh menafikan Nas aku,
Aku kebudakan untuk membezakan aku dari Nas aku,
Aku melukis untuk membuang Nas aku,
Aku tidak banyak bercakap untuk tidak mengaku Nas aku
Aku mula bencikan Nas aku,
Namun, dalam hati kecik, aku Berdo
a agar ILAHI
berikan nas aku hidayah,
agar Hati kecil ini mampu tersenyum
dan
betullah kata kakak,
Kegembiraan dan Kesedihan silih berganti,
Jom kita buaikan Pendulum....

p/s: Selepas kegembiraan, kesedihan, harapnya ada kegembiraan...

No comments: