Friday, July 17, 2009

RE : Kisah Lupa

Pada suatu hari, aku mendengar perkataan ini daripada seorang Kaunselor Rutin aku,
daia berkata, lupakan yang lepas dan maju ke depan,
adakah aku bersetuju?
seorang kaunselor mengeluarkan hujahnya yang mana aku hampir tidak mahu dengar, namun, terpaksa aku betah satu demi satu
jikalau aku lupakan yang lepas, apa aku akan jadi orang yang lupakan diri?
aku akan lupakan kejayaan aku?
aku akan lupakan masa aku dikutuk di dalam majlis?
aku akan lupakan masa aku buat dia dan mereka tersenyum?
aku akan lupakan masa aku berdarah untuk satu- satu?
mahukah
aku lupakan kesilapan diri?
aku lupakan jasa peribadi?
aku lupakan perlindungan diri?
sanggupkah aku
lupakan musuh aku si enam jahanam?
aku lupakan semua tragedi?
aku lupakan tiga hati?
aku lupakan benda yang lepas ini,

Duhai Kaunselor, ini jawapan aku,jangan diupakan yang lepas. jika tidak kita tidak kemana. kita akan mula jadi hipokrit yang lupakan diri, lalu di hadapan kawan yang kita sakiti dengan harapan,"dia da lupakan benda yang lepas," bukan begitu?
da nampaknya, kaunselor rutin ku masih tidak dapat puaskan soalan aku, jangan lupakan yang lepas, sebaliknya biarkan yang lepas jadi penekan aku, agar akutak jadi si bodoh yang lepas yang mana aku sendiri beri definasi kebodohan itu. TQ

1 comment:

Anonymous said...

lupa akan kisah lalu tak semestinya membuat kita lupa diri..
tetapi kita sbnrnya membenarkan naskah br untuk kita mula bernafas segar.....

jgn lupakan semua perkara...
ingatilah ia.. simpan ia dlm kotak pemikiran
kerana ialah yg membuatkan anda mampu bertapak hari ini...
tp jgn biarkan ia menjadi rintihan sedih ambivalen hati anda
kerana ia akan membuat anda berdiri tidak kemana..

jgn jadi org yg nampak jelas apa di hadapan..
tp berdiri kaku terkunci mati... dikunci oleh tgn sendiri........


p/s : jgn biarkan diri anda berpusing di dlam melankoli yg anda cipta sendiri........
gud luck...