Monday, August 11, 2008

Apa yang Cinta perlukan?

Semalaman aku berborak tentang Cinta..
uh..... Hampir 4 tahun aku bersendirian,
boleh dikata tak mampu,
atau dikata tak berani,
Dikatanya Musang, Cinta perlukan
Masa, dan Pre-paid (?)
Masa baginya adalah kesanggupan untuk,
memberi sedikit mungkin 30 minit atau lebih atau
apa yang mampu untuk
sekadar berkata
"Assalamualaikum, hai?"
atau
"Salam Bahagia?'
atau
uhhhh.....xdapat aku bayangkan

dari segi masa, Pre-paid
HP menjadi teman istimewa kaum HomoSapiens...
sebagai penghubung hati
sebagai pengerat
sebagai medium stimulasi
sebagai penyelamat
aku.Entah la, mungkin aku tak bersedia......

adakah aku Sanggup?
Tepuk Dada, Tanya Iman,
Tanya Hati, Hati bagi?
tanya Diri, Diri sudi?
tanya Iman, Iman sedia?
tertanya aku sendiri........

1 comment:

Siti Syawal said...

tanpa cinta hidup memang tak ceria
dan aku sudah alah dengannya
hati kata mahu
tapi jiwa tak sedia
malu mungkin..
entah sampai bila..

those words
lirik lagu dan aku pun memang tertarik dengan liriknya..
nanti bila-bila aku upload lagu dan liriknya,
dan kau mesti dengar tau..=)

p/s:if you need an angle
just go and find her,
follow ur hearth.