Friday, May 2, 2008

bunuh "semua"



aku nak semua
yang kami nak mati!
mereka lagi aku tiada erti
hidup atau mati
sama saja bagi duniawi.
mereka merosakkan keseimbangan ini,
membunuh yang suci
merogol yang asli
mencincang hati
pupuskan yang lini.
aku xfaham sendiri,
laginya kami,
mengapa Tuhan benarkann kewujudan yang jahil ini.



Aku nak mereka mati!
hidupnya mereka mati lah kami!
mati mereka, gembira kami.
kami baik dan suci,
namun kami yang dibuli.
dibuli, ditindas separa mati
malah ada yang telah mati!
tiada siapa yang peduli.
celakanya,
segala bagai salah kami!
itu kata orang atas langit.
kami salah kerna tak kuat, kerna beda pendapat, kerna salah sedikit, kerana hormat, kerana kami miskin, kerana kami sempit, kerana kami sedikit!
semuanya salah kami....



aku tak tahu bila sampai penyelamat, datang dari laut empat,
kami diselamat..aku menunggu hari itu tiba, penuh harapan...
mungkin ya mungkin tidak....kami tidak kisah akan penyelamat, yang penting mereka harus mati!mereka harus mati!mereka harus mati!!!!

1 comment:

Siti Syawal said...

ye..."bunuh" je umat tak guna tu..
contohnye kawan rommate aku..
tak guna betul...
ah...emosi pula..
sory..