Monday, December 14, 2009

RE : Biru Hati

(laju)
Aku terpaku, tangan dan kaki enggan bergerak,
aku selalu mengadu, tiada siapa mahu aku...
Walau matahari mahupun bulan, mereka bukan di sisi aku,
Aku tak Fokus, badan aku berfikir tentang misteri yang patut ada,
aku menggeletar, aku tak boleh berhenti badan kecil ini sendiri...

"aku patut cuba"
itu ayat yang aku bebelkan pada diri

sayangnya,
Halangan bukan dari aku namun, jika lari pun tiada makna
Walau aku tak tahu hari esok, namun aku gagahkan diri untuk tidur dan bangun,
kakak beritahu "jauhi pemangsa dan tahan diri"
itu diperlukan untuk menang, jika tak kau sama dengan yang kalah pada awal larian

apa yang diraikan selepas menang ialah seteguk wain,
dan setiap kekalahan akan memaniskan ia,
setiap buatan ada 2 keputusan,
dan inilah jika kau mahu kawal takdir....

mulakan menipu jika kau rasa kau mampu,
mampukan memijak jika kau setuju,
namun, yang pasti hanya satu saja...

aku kena berkorban untuk menang.....

No comments: